ابحث في الموقع

خالد الغندور يهاجم كهربا بعد توقيعه للأهلي

خالد الغندور يهاجم كهربا بعد توقيعه للأهلي

وجه خالد الغندور نجم الزمالك السابق رسالة إلى مسئولي الأهلي، ومحمود عبدالمنعم “كهربا” لاعب الزمالك المنتقل إلى صفوف نادي ديسبورتيفو أفيس البرتغالي، بعد الأنباء التي تداولت حول توقيعه للأهلي.

 

وقال الغندور خلال تصريحات تليفزيونية في البرنامج الذي يقدمه “الزمالك اليوم” عبر قناة الحدث الفضائية: “مبروك للأهلي إشربوا كهربا، هناخد حقنا من اللاعب، نتمنى من كل قلبنا أن يروح الأهلي، لأنه هيكون انتصار كبير للزمالك عشان هو لاعب صاحب مشاكل”.

 

وتابع: “إحنا ميفرقش معانا كهربا، لاعب كان عامل مشاكل جوه الزمالك وجماهيره وبصقه عليهم، كل اللي راح من الزمالك للأهلي معملوش حاجة وآخرهم معتز إينو وصبري رحيل”

وأضاف: “أنا فرحان أن كهربا رايح الأهلي لأنه هيعمل مشاكل زي صالح جمعة وده طبعهم، هو الأهلي محتاج كهربا؟ لا مش محتاجه، كهربا بيلعب مكان رمضان صبحي، هيجي عايز يلعب وهيحصل مشاكل مع رمضان ومش هيكون مفيد للفريق”.

وأكمل: “الزمالك ميفرقش معاه الأهلي يضم كهربا أو لأ، المهم ناخد حقنا فيه، المسؤولين هناك بيتباهوا بالمبادئ والقيم خبوا عبدالله السعيد لما كان في الإسماعيلي، ولما كان رايح الزمالك قالوا أنه خاين للأهلي”.

وشدد: “قولا ًواحدا كهربا لن يلعب للأهلي إلا بعد حل قضيته مع الزمالك، ولو جالنا تعويض من فيفا بعد اللي عمله كهربا بطلب من مرتضى منصور رئيس الزمالك يديني الفلوس وأنا هجيبله لاعب أحسن من كهربا”.

إغلاق